سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم البصیر

_خب تابستون چی کارا می کنی ؟
_هی ... یه کلاس زبانی می ریم .
_ترم چندی ؟
_9
_وای خوش به حالت چه کتابی رو تدریس می کنن ؟

 
اگر ازیک زبان آموز چنین سوالی رو بپرسید در جواب خواهید شنید interchange(  ، EAST .WEST  ،    Head Way و ...)

و خب همشون هم نوشته غرب هست و این نکته غیر قابل انکار،که این کتب  بر اساس فرهنگ ،  آداب وسنن ملل خودشان است و گاهی چیز هایی در این منابع  دیده می شود که در فرهنگ ما مذموم است .

از یک طرف زبان انگلیسی زبان رسمی دنیا شده و علاوه بر اینکه برای همه افراد امری ضروری گشته برای ملت ما وبه خصوص افراد فرهیخته به علت جایگاهی که ایران  در جهان امروز دارد جلوه ای خاص پیدا می کند .

از طرف دیگر ، فرهنگ ایرانی_اسلامی به طور نگران کننده ای در خطر است و باید هر چه بیشتر سعی شود تا از انحطاط و انحراف حفظ گردد و این در حالی ست که کتب آموزش زبان انگلیسی می تواند به طور نا محسوس مخرب ترین نقش را در اذهان ایفا کنند .

 بهترین راه حلی که تا کنون مطرح شده این است که زبان انگلیسی با فرهنگ ایرانی .

 تا جایی این راه مفید است زیرا به هر حال زبان و فرهنگ علقه ای نا گسستنی دارند و تنها کاری که می توان کرد این است که تا جای ممکن نقش فرهنگ غرب را در آموزش آن کمرنگ نمود . خوش بختانه افرادی هوشمند شروع به این کار کرده اند و نتایج خوبی هم حاصل شده . در تهران هم آموزشگاه هایی بدین منظور طراحی شده اند.

با توجه به نیازی که برای یادگیری زبان انگلیسی احساس شده شبکه آموزش سازمان صدا وسیما دست به کار شده و با استفاده ازعوامل و گوینده های ایرانی به آموزش زبان در قالب برنامه ای به نام دیالوگ می پردازد ولی نکته ناراحت کننده ای به چشم می خورد . با اینکه آموزش و تدوین مطالب ، کار سازمان صدا و سیمای ایران است باز هم در مکالمات افراد صحبت هایی به گوش می خورد که هیچ مناسبتی با فرهنگ ما ندارد و جالب این است که این مطالب به نحوی ست که به راحتی می توان از جایگزین های فرهنگ خودمان استفاده شود.

در نگاه اول شاید این نکته قابل توجه نباشد ولی در درازمدت برای فرهنگ نابمان  مشکلاتی اساسی را بوجود خواهد آورد.

اللهم عجل لولیک الفرج و أید قائدنا الخامنه ای


نوشته شده در  چهارشنبه 86/5/10ساعت  3:33 عصر  توسط نورالهدی 
  نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
یا علی
کشف یک ترکش جدید!
همان یک‏ِ جاودانه
پدرم چو دریاست!
آغازم می کنی؟
امان از واحد!
طعم خاک
ریحانه‏ام
[عناوین آرشیوشده]